- Termin składania materiałów:
- materiały do kolejnego numeru, należy dostarczać do redakcji w terminie, podanym w poprzednim numerze w stopce redakcyjnej.
- Forma:
- elektroniczna: plik nadesłany pocztą elektroniczną, dostarczony na nośniku elektronicznym lub na płycie CD;
- pismo komputerowe;
- ewentualnie pismo odręczne;
- maksymalnie 3500 znaków.
- do nadesłanych materiałów można załączyć zdjęcie bądź kilka zdjęć do wyboru przez redakcję.
- Wymogi formalne:
- redakcja przyjmuje wyłącznie teksty podpisane imieniem i nazwiskiem;
- autor podaje do wiadomości redakcji swój adres i numer telefonu;
- przed zakwalifikowaniem do druku tekstu nadesłanego drogą elektroniczną, redakcja weryfikuje telefonicznie autentyczność autorstwa.
- Wymogi merytoryczne:
- poruszane w tekście zagadnienia są aktualne, a treść zwięzła i rzeczowa;
- treść tekstu jest istotna dla interesu społeczności gminnej;
- treść nie narusza norm współżycia społecznego;
- wskazane jest podanie propozycji tytułu nadesłanego materiału.
- Prawa redakcji:
- niekwalifikowanie tekstu do publikacji;
- skracanie tekstu;
- poprawianie tekstu, jeśli występują w nim odstępstwa od norm poprawnościowych języka polskiego.
- Prawa autora:
- autor może zastrzec nazwisko tylko do wiadomości redakcji lub podpisać tekst pseudonimem;
- autor ma prawo wycofać złożony w redakcji tekst – najpóźniej w dniu określonym jako ostateczny termin składania materiałów;
- autor może odebrać przekazane redakcji zdjęcia w terminie 1 miesiąca od daty publikacji jego artykułu.