W związku z nowelizacją ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym informujemy, że pisma dotyczące aktów planowania przestrzennego należy składać na urzędowym formularzu, który dotyczy:
- planu ogólnego gminy
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- uchwały ustalającej zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane – tzw. uchwała reklamowa
Poprzez formularz należy składać:
- wnioski o sporządzenie lub zmianę aktów planowania przestrzennego,
- wnioski do projektów aktów planowania przestrzennego,
- uwagi do projektów aktów planowania przestrzennego.
Wzór formularza został określony Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii ws. wzoru formularza dotyczącego aktów planowania przestrzennego.
Formularz oraz instrukcje dostępne są:
- na stronie internetowej Gminy Suchy Las w zakładce Planowanie przestrzenne
- w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Suchy Las
- na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
W formularzu należy określić rodzaj składanego pisma oraz aktu planowania przestrzennego poprzez zaznaczenie odpowiedniej rubryki.
Zgodnie z ustawą wniosek do projektu aktu planowania przestrzennego, uwagę oraz wniosek o sporządzenie lub zmianę aktu planowania przestrzennego składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, na formularzu w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego.