Urząd Gminy Suchy Las informuje, że można już składać wnioski o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest. Wzorem ubiegłych lat Starostwo Powiatowe w Poznaniu i Urząd Gminy zachęcają mieszkańców do wzięcia udziału w programie pozwalającym na pozbycie się z terenu nieruchomości niebezpiecznych i szkodliwych wyrobów azbestowych.
Kto może skorzystać z dofinansowania?
Do wzięcia udziału w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest uprawnione są podmioty nieprowadzące działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, posiadające lub mające w zarządzie nieruchomość na terenie powiatu poznańskiego, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, po złożeniu wniosku do urzędu gminy właściwego według miejsca położenia nieruchomości.
Co podlega dofinansowaniu?
- demontaż wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu poznańskiego, pakowanie, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- zapakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu poznańskiego, pakowanie, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W jaki sposób skorzystać z dofinansowania?
Należy złożyć (osobiście lub listownie) w Urzędzie Gminy poprawnie wypełniony wniosek w nieprzekraczalnym terminie do 31 lipca 2024 r.
Czy każdy składający wniosek otrzyma dofinansowanie?
Ze złożeniem wniosku nie należy zwlekać – wnioski rozpatrywane będą do chwili wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w bieżącym roku. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku materiał zawierający azbest usunięty zostanie z terenu nieruchomości.
Do kiedy można składać wnioski?
Wnioski przyjmowane będą do 31 lipca 2024 roku lub do wyczerpania środków finansowych na realizację zadania.
Ile to kosztuje?
Dofinansowanie na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest wynosi 100 %.
Uwaga!
W ramach realizacji przedsięwzięcia nie będą finansowane koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych i elewacji, a także koszty związane z zabezpieczaniem konstrukcji dachu po demontażu wyrobów zawierających azbest.
Urząd Gminy Suchy Las prosi o dokładne wypełnianie składanych wniosków.
Do wniosku należy załączyć:
- dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest: akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej (kserokopię potwierdzoną za zgodność przez pracownika gminy lub oryginał tego dokumentu) lub inny,
- zgodę właściciela/współwłaścicieli nieruchomości – w zależności od indywidualnej sytuacji prawnej nieruchomości,
- wypełnione oświadczenie o pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku)
- wypełniony formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę w odniesieniu do pomocy de minimis (jeśli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku)
- pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika.
UWAGA! Wnioskodawcy, którzy złożyli wnioski w 2023 roku i u których, z przyczyn nie leżących po ich stronie, nie doszło do realizacji zadania, nie są zobowiązani do ponownego składania wniosku w roku 2024. Realizacja tych wniosków odbywać się będzie w pierwszej kolejności, jeśli wnioskodawca zgłosi swoją dalszą chęć uczestniczenia w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest. O swoim zainteresowaniu wykonaniem zadania, wnioskodawca winien powiadomić pisemnie Starostwo Powiatowe w Poznaniu.
